Johari Fotographer

“Capturing moments from today…Creating memories for a lifetime.”!

Johari Fotographer

“The picture that you took with your camera is the imagination you want to create with reality”!

Johari Fotographer

“The most important day is the day you decide you’re good enough for you. It’s the day you set yourself free.”!

Johari Fotographer

“Photography is the quintessence of a telling memory where it allows us to preserve time in a photograph.”!

Our Blog

Bila Aku Dah Mula Shoot Gambar - Foto Landskap


Salam,

Semenjak aku beli Kamera DSLR, tak pernah nak cuba tangkap gambar macam2 nie, tetapi terpengaruh dengan ajakkan kawan2, aku mencubanya.. walaupun pada hakikatnya masih banyak kekurangannya. Namun diatas semangat nak jadi seorang jurugambar aku gagahinya.. Biarpun pelbagai tomahan yang aku terima. Buat apa kita nak membangga diri hanya kerana sekeping gambar... Pandanglah pada dunia kerana masih ada ramai lagi shootter yang hebat...


Sebelum nie, aku nak pegang kamera pun tak tau... maklumlah duduk hulu kampung.. mana pernah jumpa benda2 nie... Aku juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana masih ada yang menyokong aku dari belakang.. walaupun kutukkan yang aku terima, aku tetap teruskan demi cita2 aku untuk menjadi seorang jurugambar yang diiktiraf...


Nak jadi ceritanya, aku pun mengorak langkah sehari demi sehari.. biarpun tebal muka aku bertanyakan pada meraka yang pakar mengenainya. Demi nak mempelajari sesuatu yang baru aku terus menongkah arus padahal aku sendiri sudah tahu memang tak lepas punya. So aku harap kekawan komenlah demi kebaikan aku. Aku ingin berkawan, pada hal banyak kesilapan yang telah aku lakukan. Pertama sekali sudilah apa kiranya kau orang semua maafkan aku, walaupun aku tak buat salah kat kau orang.


 
 jika selama ini aku lakukan perkara2 yang membuatkan kau orang begitu marah pada aku, aku menyusun sepuluh jari memohon keampunan walaupun hari raya aidilfitri lambat lagi.. Jadi sekian sahajalah coretan aku, semoga apa yang telah terjadi biarkan ia berlalu pergi dengan seribu kenangan...

Salam 1 Malaysia...

Author

Johari Fotographer

“The picture that you took with your camera is the imagination you want to create with reality”

Johari Fotographer

“Today’s special moments. Tomorrow’s priceless treasures.”

Johari Fotographer

Don’t photograph what you see, photograph how you feel about what you see

Johari Fotographer

The one thing you can’t replace is your memories. Don’t let them fade away from overexposure

Designed By Johari Fotographer

Imej tema oleh richcano. Dikuasakan oleh Blogger.